O konkrétním programu setkání (a práce mezi setkáními) se každá buňka rozhoduje sama. Nabízíme ale různé náměty (a přijímáme další návrhy):
- Sdílení tematických plánů, příprav, osvědčených zdrojů a postupů, vzájemné ověřování přenositelnosti, vylepšování, publikace
- Workshop: jak na první hodinu informatiky (s pomocí např. Code.org, Scratch...), jak na programování na ZŠ
- Workshop na jiné potřebné téma (pro členy buňky), možno s externím lektorem
- Řešení aktuálních problémů, poradna
- Náslechy či hospitace: co vlastně dělají ve svých hodinách kolegové?
- Analýza nahrané vyučovací hodiny, ať už hodně povedené, nebo ani ne: Co funguje, co ne? Proč? Co převzít? Co vylepšit?
- Rotující webinář: buňky se postupně střídají v přípravě webinářů na témata, který jsou jim blízkḠpřipojují se členové ostatních buněk (a další zájemci)
- Testování existujících zdrojů ve vlastní výuce, publikace získaných zkušeností
- Tvorba a publikace vzdělávacích zdrojů pro rozličná informatická témata
- Classroom research: otestování drobné hypotézy o výuce informatiky
- Online propojení tříd a vzájemná výuka, učení v tandemu
- Aktivní účast na konferenci informatikářů nebo podobné akci
- Organizace otevřené akce na škole, např. v rámci kampaně CodeWeek (nebo v rámci dne otevřených dveří, dne dětí...)
- Zapojení do nějaké globální akce (Bobřík informatiky, Hour of Code), plánování a vytěžení akce v dalších hodinách (navazující témata atd.), propojení s dalšími účastníky ve světě
- Organizace krajského kola Bobříka informatiky nebo jiné informatické soutěže (MO-P, robotické soutěže...)
- Tvorba lekce pro Hodinu kódu
|
|