Předmět Informatika se pozvolna proměňuje, od kurikula až po dobrou praxi. Rychlý technologický vývoj nutí i učitele, aby s ním drželi krok. Projekt UčIT jinak podporuje učitele, kteří svou praxi chtějí obohacovat, zlepšovat a sdílet. Projekt je finančně podpořen Googlem a zaštítěn Jednotou školských informatiků. Nabízí tři základní cesty k zapojení: Co všechno dělají buňky učitelů informatiky? Podívejte se sami na střípky z činnosti některých z nich - ozoboti a další roboti - vzdělávací programy a pozvaní externí hosté - 3D tisk i hromadné zpracování dat ... a to vše je jen zlomek z 1145,5 hodin, které loni strávili členové buněk na akcích! Konference UčIT jinak: o výuce informatiky více informací na https://www.ucit-jinak.cz/ Co jsou to šablony a proč by vás měly také zajímat? Jedna stránka předpřipravená pro vytvoření zajímavé hodiny. Nenecháme vás vymýšlet výuku od nuly, šablona už má v sobě možnou strukturu hodiny nebo nápad, jak hodinu pojmout. Zjednoduší vám práci a ostatním učitelům, kteří ji následně použijí, také. Jak na šablony? - vyplním dotazník - připravím jednu hodinu podle zadání šablony - vyzkouším, zda funguje - doupravím podle průběhu výuky - pošlu a dostanu 900,- Kč Jak se do projektu přidat? Vyberte a klikněte. SPOJ SE S UČITELI V OKOLÍ NABÍDNI SVOU HODINU OSTATNÍM POJEĎ NA KONFERENCI O VÝUCE INFORMATIKY Cílem minulého projektu Informatikáři informatikářům bylo nastartovat trvalé zvyšování kvality výuky informatiky a informatického myšlení na českých školách, a to budováním české komunity informatikářů. V souladu se světově osvědčenými postupy jsme proto začali s tzv. místními buňkami - skupinkami informatikářů z nějaké oblasti, kteří se systematicky vzájemně učí, sdílí řešení společných problémů, pořádají webináře pro ostatní buňky a učitele informatiky v ČR, výsledky své práce zveřejňují. Dlouhodobým cílem bylo učinit buňky soběstačné. Použitý model spolupráce je proto volně inspirován spolkem Computing at School (CAS UK), který se osvědčil ve Spojeném Království. Právě z jejich (a dalších) zkušeností plynou užitečná doporučení, např. pravidelná osobní setkání buněk, aktivní účast členů na aktivitách a rozhodování v buňkách a další. V konečném důsledku pak z projektu budou těžit především žáci zúčastněných učitelů. |